Mediërend leren

Leren denken voor alle leerlingen van minder tot meer begaafd. Bij het mediërend leren trainen we de cognitieve functies. Het uitgangspunt is dat het brein maakbaar is. Wanneer een kind niet tot ontwikkeling komt is het zaak dat er aandacht besteed wordt aan het trainen van cognitieve functies. Door op de titel van het arrangement te klikken download u het informatieblad waarin de doelgroep, het begeleidingsdoel, de werkwijze en gebruikte methodieken worden beschreven.

Dynamic Assessment 
Het onderzoeken en vaststellen welke cognitieve functies al verder ontwikkeld zijn en welke cognitieve functies deficiënt zijn, die het kind belemmeren in zijn ontwikkeling.  

Mediërend Leren  
Coaching en begeleiding Mediërend leren voor een individuele leerling of een groepje leerlingen. 

Voorbeeldlessen Mediërend Leren 
Bij dit arrangement worden drie klassikale voorbeeldlessen gegeven waarbij te zien is hoe Mediërend Leren ingezet kan worden in de klas. 

Co-teaching Mediërend Leren 
Vanuit expertise van het Mediërend Leren wordt het handelingsrepertoire van de leerkracht vergoot, waardoor de leerkracht het Mediërend Leren leert inzetten in de klas.